Pages

Sunday 11 October 2009

Quakers.

Good day

Jag och Emma har just kommit hem from the Quaker meeting house. Quaker ar typ en religion som kommer fran kristendomen men ar mycket vettigare pa sa sett att de ar pacifists och typ tycker att man ska gora det man kan ffor andra manniskor osv utan att behova follja "lagar" som finns i sa manga religioner. Jag kan itne riktigt forklara det men det ar en mer en motesplats dar folk samlas och bara pratar istallet for predikar och grejjs. ingen ar battre eller amre an nagon annan, d har inten prast eller liknande heller.

during the mettings sitter man i tystnas i en halvtimme, eller om det ar 45 minuter. Under den tiden kan vem som helst i rummet resa sig upp och tala. De kan beratta om nagonting de tankt pa, en saga, ord afran bibeln, whatever och sedan satter de sig ner igen. sen gar de tkanske en kvart och nagon annan rester sig upp och sager nagonting relaterat eller helt annat.
Under dagens meeting pratades det om att Obama skulle fa fredspriset och att folk da blivit upprorda och tyckts att de lika garna kunde ge det till miss america for hon ville ocksa ha fred. De sades att vi alla kan gora nagonting for varandra, every one of os ia a drop in the ocean and without you there's less.
Sa mycket kloka ord, jag tror jag kanske ska ga dit nasta vecka :) jag passade pa att fundera pa livets stora fragor och meditera. it was relaxing.

Det regnar ute och snart ska vi ata lunch. Jag ar ratt trott idag och ska nog inte gora sa myk alls.

Jag har kollat upp lite courses to take med. Jag funderar pa att lasa fotografi, spanska, kinesiska och kanske nagon retorikkurs om jag hinner med!

Jag har funderat pa julen ocksa. Jag kommer stanna julhelgen har i England men kommer till sverige en eller tva veckor efter det during new year and stuff.

Jag saknar er! ring garna nagon dag om ni har rad och lust :) puss

No comments: