Pages

Tuesday 6 March 2012

Immigrationsköer och t-shirtväder

Nu är jag här! Här i San Francisco och jag kan knappt tro det! Vädret är strålande med sol och ungefär +15 grader ute.

Min resa hit var inte så smärtfri som jag hade hoppats på. Det verkar som jag har otur varje gång jag flyger nuförtiden.
Den första resan till London var bra. Jag sov en del på flyget och tog mig sedan mellan terminaler för att hitta mitt flyg till Chicago. Det visade sig att jag skulle flyga från terminal 3, och det kändes nästan som att komma hem då jag gick dit. Tyvärr hade jag inte tid att äta på Pret, men kanske på hemvägen!
Flyget till Chicago var okej trots att jag inte kunde sova. Jag såg tre filmer; The decendence, Puss in boots och My week with Marilyn. Alla var bra men my week with Marilyn var lite vassare. Flygmaten var ovanlgt god.
I Chicago möttes jag och alla andra på planet av en GIGANTISK immigrationskö. . Jag hade två timmar till mitt flyg till San Francisco skulle gå och tänkte att det skulle vara lugnt. Well... nä, tydligen inte. Kön tog TRE TIMMAR och jag missade mitt flyg men hitta en rolig polsk snubbe som jag pratade med då vi väntade. Lyckligtvis kunde jag komma med på flyget som gick klockan 20:00 och det var ju tur! Jag smsade Ian och sade att jag blev sen och traskade bort till min gate.
Jag sov nästan hela sista flyget hem innan jag mötte Ian på flygplatsen! :)

Idag så har jag traskat omkring i downtown San Francisco och det har känts overkligt bra. Jag och Ian åt på Chipotle till lunch och det var lika gott som jag minns det. Jag skulle kunna leva på Veggie burritos alltså!

Soligt och fint utanför Ians lägenhetshus

Bästa affären!

Westfield köpcentrum

Jag skämde bort mig och köpte ett par jättefina yogabyxor på Victoria's secret samt lite andra saker som folk velat att jag ska köpa åt dem :)

Det är just nu "Game Developers Conference" här i San Francisco, och det betyder 238472857235 nördar på stan! Jag har sett så många strumpor i sandalerna alltså :) Jag har även stött på svenskar fyra gånger på samma gata. Det ni!

Cole's katt Pablo

T-shirtväder!

Nu väntar jag på att mannen ska komma hem från jobbet så vi kan äta middag och se på Game of Thrones!

xoxo
Maria

No comments: