Pages

Thursday 23 July 2009

End like this.

Luleå är väldigt nice. Väldigt väldigt nice. Åtminstone i små doser.
Jag klev upp tiidigt tiiidigt imorse och tog en morgonpromenad genom välbekanta Bjöckskatan. Det var alldeles underbart och solen sken som för att bevisa hur många soltimmar Luleå egentligen har.
Väl hemma gjorde jag bara ett quick stop innan jag cyklade iväg till porsöns vårdcentral och lät dem sticka mig för lite blodprov. jag ÄLSKAR att cykla. Det är helt fucking underbart.
Jag hade bestämt med Erik som jag jobbat förut på Teknikens Hus med att vi skulle äta lunch för han jobbade idag och jag ville till TH, såklart! Jag fick tag på Britta, en annan gammal kollega, med och vi åt lunch på Subway som har öppnat alldeles bredvid Teknikens Hus.
Efter lunchen så stannade jag i typ två timmar på Teknikens Hus och lekte som aldrig förr :') Jag såg den nya showen och konstaterade att den inte alls var lika bra som de åren jag jobbat! Jag fick också se planetariet vilket är så himla coolt och träffa Hans, Effe och Sofia!!! Jag blev dock besviken över att de inte hade prankat NÅGONTING denna sommar. Liksom gjorde vi annat än hade kul och drev med varandra förra sommaren?! Hans skyllde på att han inte hade någon som triggade igång honom (någon som då var jag) men det är då inge en godtaglig ursäkt. JAg hoppad att de skärper sig innan sommaren är slut.

Nu ikväll har jag hängt med Mjuk, Diabolica och Anna och suttit och fikat på Storsand, Mjuk fyller 21 idag nämligen och är en stor pojke! Grattis Grattis!

Nu ska jag sova för nya öventyr imorgon!

No comments: