Pages

Friday 13 November 2009

Dude, thats so last year...

Jag har funderat pa en sak idag...
Nar blir det "ocoolt" att lara sig nya saker?
Liksom har ni tankt pa att alla som ar talangfulla oftast foddes doing what they do. Typ att Michael Jacksom foddes med vantar pa, Tiger Woods med golfbollar till ogon och Dave Grohl tog det nog steget langre och slog sa ini helvete pa allt han kunde hitta redan i mamma Grohls mage dar hemma i Ohio.
Alla vi andra da? Vi som inte har dedicated our lives till en och samma sak eller brinner sa for vad vi gor att det luktar brant nar vi varit i ett rum? Nar ar det inte langre coolt att lara sig nagonting?

Om jag bestammer mig for att borja spela piano nu, for real, ar det fortfarande coolt eller ar jag bara sorglig? Well, I take it back, for piano har nog aldrig verkat sarskilt coolt, men you get the hang of it.

Jag har en lista over saker jag vill kunna gora, men det ar som att jag bara vatnar pa ratt moment att lara mig dem. Kommer det nagonsin ett sadant moment? Eller maste jag bara aktivt verkligen se till att jag lar mig dem?

Jag vill
- lara mig att aka longboard/skateboard vettigt
- lara mig surfa
- bli valtranad (HAHA vilket skamt)
- lara mig kinesiska (mandarin) flytande
- lara mig spanska flytande
- radda varlden
- lara mig tatuera vettigt
- jobba inom musikbranschen
- lara mig spela piano (ok det ar faktiskt lite coolt)
- lara mig animera och utveckla mina grafiska sinnen
- testa vara modell (for mycket top model :'))
- trycka klader
- bo i alla lander


+ en massa mer saker.
Ar ideer bara som drommar? Att man maste ha dem dar men alla kan inte sla in?
Och hur tar man sig dit man vill?

Nae, nu ska jag ta och kolla efter lite sprakkurser, vi hors!

No comments: