Pages

Wednesday 9 November 2011

Shane Gelinas i rosa.

Nu är jag färdig med min målning som jag har bloggat om tidigare. Jag glömde att äta lunch idag för att jag var så koncentrerad på att få bakgrunden rätt. Det är så det brukar fungera när jag målar!

Jag har satt ihop en gif som visar hela händelseförloppet när jag målat denna bild på Shane Gelinas, en snubbe från Los Angeles. Han var sångade i The Divine och jag har träffat honom några gånger när jag bodde i Cali. Nu har han dock gått sin egna väg och gjort ett soloprojekt som heter Shane Divine enbart. Här kan du lyssna på honom.

Det färgschema jag använde mig av var lite av ett komplementfärgschema, fast ändå inte. Jag började med tanken att använda guld/cyan/lila, men istället blev det magenta i slutändan istället för lila. Jag tycker att det passade bättre.


Här är slutresultatet

Två detaljbilder
Kommentera gärna vad ni tycker om mitt verk :) Det är uppskattat!
Nu är jag sugen på att börja på någonting nytt, men jag vet inte riktigt vad!

xx
Maria


No comments: