Pages

Sunday 8 January 2012

There is no place like home

Nu har jag varit hemma i snart fem dagar och det känns som en evighet, men samtidigt som tiden bara sprungit iväg.

Jag kom den tredje, mitt på dagen ungefär och min mor mötte mig på flygplatsen. Det var snöstorm ute och att bara se snön ut genom planets fönster fick mig att le. Faktum var att jag nästan blev tårögd bara för att jag inte sett ordentlig snö på evigheter. Dessutom har jag insett hur mycket jag tycker om Luleå. Jag har världens bästa hemstad!



När jag kom hem så fick jag hemlagad palt. Vad mer kan man begära? Sedan så tog jag och gick en sväng till affären i snöstormen och kände mig som ett barn i vinterskor och tjockmössan. Det var helt underbart och trots att jag inte hittade på Konsum som de byggt om så var det hur fint som helst.

På kvällen satt jag vid datorn och kände mig som en nörd. Det är precis så det ska vara. För ett tag var jag osäker på om jag teleporterats tillbaka till gymnasiet.



I onsdags så åkte jag in till stan. De har byggt om så HIMLA MYCKET att jag knappt hittade någonstans men ack så mysigt det var att gå runt och titta på saker! Jag köpte mig te för nästan 100 kronor i théshoppen och det var guld värt!
Kvällen spenderade jag i soffan med mor och myste, samt datorn! Har bestämt att jag nog ska ta med min skärm ner till Stockholm. Så himla nice. Som en TV ju!

Torsdag var det trettondagsafton och jag for en sväng till Storheden som har expanderat otroligt. Där finns Media Markt och tydligen en godisaffär lika stor som tre hus tillsammans! Dock så gick jag bara på myrorna, H&M och Willys, På Myrorna gjorde jag VÄRLDENS KAP och köpte mig en Minolta systemkamera för 220 Kronor. Bättre än så blir det inte! Den har ett jättefint Sigma-objektiv med, 28-105mm. Den är dessutom analog.

På kvällen åkte jag till Anna och spelade brädspel med Joel, Johan och Mårten. Det var underbart att träffa alla. Vi spelade Game of Thrones och jag var Lannisters. Det var sjukt svårt, mycket regler och taktik så jag var inte så bra, men nästa gång! Då ni!

Igår var det trettondagen och jag åkte in till stan för att träffa Emelie som jag inte sett på länge. Jag fick träffa hennes nya kissemiss med, Kajsa som var så otroligt söt! Emelie klippte mig även :)

Jag gick till min faster Stina efter detta och åt middag med dem. Det var underbart. Jag älskar min faster! Vi kollade på skidskytte och spelade en version av Alfapet som heter Blanco sedan. På kvällen såg vi The Voice Sverige och jag tyckte faktiskt det var riktigt kul. Bra att de har fått med så bra domare! Men de är lite för snälla ;)

Idag har jag inte gjort så mycket! Har fixat lite saker här hemma innan jag åkte till stan för att äta middag och dricka öl med Anna och co. Anna fyller nämligen år idag! GRATTIS GRATTIS! Vi åt på Bishops och jag drack Engelsk cider från Devon. Inte riktigt som Somersetcider men helt okej. Den fanns på fat också! Kallades Stowford någonting :)


Nu ska jag ta och raggla i säng! Tänkte väl försöka komma upp i en decent tid imorgon. Då ska jag packa och lite sånt.

xx
Maria

No comments: