Pages

Sunday 13 May 2012

Ett herrans agentande och mexikansk afton

God kväll,

Så här sent har jag inte varit uppe på väldigt länge. 01:59. Det känns nästan som jag blivit en rebellisk tonåring igen, men den enda som jag smyger ifrån just nu är mig själv och min trötta hjärna. Min säng står här och ser inbjudande ut medan jag sitter här och gäspar.

Jag har haft en jättetrevlig kväll. Hillevi, Matilda och Elin kom över och lagade mat. Det blev tacos och till det drack vi corona. För att fortsätta på det mexikanska temat så såg vi även "Puss in Boots" med självaste Antonio Banderas. Muy bien! Jag saknar min spanska. Känner hur den sakta men säkert förtvinar. Kanske en resa till Sydamerika snart vore att föredra?
Tidigare idag har jag hängt med min dator och börjat se Breaking Bad. Erik kom hem en stund, han bor också här i huset, och tittade på det med mig. Vi såg även Game of Thrones.

I veckan har jag blivit utcheckad som gateagent på jobbet. Detta innebär att jag nu håller i mina egna avgångar! Det är jätteroligt men mycket att komma ihåg. Det är mycket tider att ha i huvudet. Mycket radioprat och kommandon ska skrivas. Jag har dock kommit över min skräck för att göra utrop och nu går det galant!

Igår var jag, Elin och ett gäng av hennes kompisar på bio. Vi såg Dark Shadows och den var bra. Riktigt rolig men inte en topp tre av Tim Burtonfilmer. Klockren casting dock, som alltid.

Nu ska jag lägga mig och läsa A Storm Of Swords, den tredje Game Of Thrones-boken. Jag hoppas på inga mardrömmar inatt!

xoxo
Maria
Matilda, Elin, Hillevi och corona

Jag har införskaffat ett telefonskal som det ut som en LSD-tripp

Vi var ute på Vurma med en flamingo i fredags


No comments: