Pages

Sunday 17 June 2012

Mr Pink Shirt

Idag var det hemskt tråkigt väder, så jag bestämde mig för att skita i att gå ut och istället sitta hemma hela dagen och måla. Egentligen borde jag väl städat och tvättat, men det var mycket roligare att få börja på en målning som jag planerat i mitt huvud nu ett tag.

Motivet är en snubbe som heter Joshua, och jag målar med ett analogt färgschema av magenta, violet och purple. Det är sjukt tricky med dessa färger eftersom de ändå är så väldigt lika. En utmaning men en god sådan!

Here we go

Skissen klar

En rosa skjorta är väl stiligt?

Vid det här laget svor jag över skjortor och hotade med att göra honom naken

ALLA DESSA VECK GWAH

Armar ska han ju få med. Lila blir väl bra?

Jag ska måla dit tatueringar också, men det får bli imorgon

Han fick mer hudfärg vilket var ett helvete att blanda till. Och ja, byxor också

Han ser alldeles för arg ut, men han kanske har en dålig dag?

Här stannar jag för idag. Imorgon ska jag försöka hinna klart!

No comments: