Pages

Sunday 24 June 2012

Norrlandsmygg och gravblommor

Nu är jag uppe i norr! Det är så underbart skönt att jag knappt kan beskriva det. Don't get me wrong, jag älskar Stockholm men Luleå och Norrbotten är där mitt hjärta bultar lite extra hårt!
Jag kom upp igår på förmiddagen efter att ha spenderat morgonen resande ut till arlanda, dyngsur och inte särskilt glad. Dessutom har min cykel gått sönder så jag fick gå den sträcka jag vanligtvis cyklar!

Luleå mötte mig med SOL och asfint väder. Det var underbart bara det. Jag och Mamma åkte hem och det var så skönt att bara vara hemma under dagen. Jag gjorde inte så mycket alls förutom att jag lär Mamma ta hand om mig, mwehehe.
Vi åkte till mormor klockan fyra och jag var så excited! Läste Game of Thrones: Sword of Storms hela vägen och det kändes som det tog 10 minuter att komma dit. (Det tar en timme egentligen) ÅH det är så SPÄNNANDE! måste ta och köpa bok fyra när jag kommer tillbaka till Stockholm om de inte har den amerikanska utgåvan här i Luleå.

Hos mormor åt vi god mat och myste på. Jag och mormor gick runt på tomten i solskenet med katterna som sällskap och mormor visade mig alla sina fina plantor och saker hon hade. Sedan gick jag och lade mig tidigt och vaknade lika tidigt idag! Då åt vi frukost och jag satt ute i solen och läste GoT lite mer. ÅÅÅHHHHH det är så sjukt mycket som händer nu! Cliffhangers i varje kapitel.
Vi gick en sväng till morfars grav och vattnade på förmiddagen och åt god lunch innan jag och mor begav oss hem till Luleå igen :)

xoxo
Maria
Världens bästa kissemiss Skrållan

På väg mot mormor!
 
Mormor och fina Maja
 
Mormor och de fina blommorna och älgen vid morfars grav
 
Stickat över hoodie, get on it!

No comments: