Pages

Saturday 22 December 2012

Kärlek på återseende

God kväll,

Idag har det varit snorkallt. -30 grader och lätt snöfall. Hur i helvete snöar det då det är så här kallt? Det brukar det ju inte. Jag antar att världen gick under igår och vi nu lever i någon slags fantasivärld där allt är möjligt.
Oturligt nog var jag tvungen att ge mig iväg ut i kylan efter en morgon som var ganska meh. Jag gick och handlade ingredienser till det att Anna skulle komma på kvällen. Jag hade muffins i tankarna och inhandlade lite smått och gott till det.

Under hela dagen har jag lyssnat på Paramore och det är verkligen som jag åter igen blivit nyförälskad i det här bandet. De är så otroligt bra.och jag längtar tills de släpper nytt. Mitt hjärta blir varmt av att lyssna på dem och alla jobbiga känslor försvinner. Idag har det verkligen behövts.

Anna kom hit vid halv sju och sedan satt vi och pratade konstant tills hon behövde gå till bussen för en tjugo minuter sedan. Det kändes som vi skulle kunna fortsätta prata i flera timmar till. Det var underbart att få höra hur hennes liv var och få en massa bra tips om lite allt möjligt. Anna, jag älskar dig! Du är så otroligt klok.
Vi kom också fram till att vi båda blivit gamla, och det är rätt roande att konstatera då man är 24. Anna är faktiskt snart 25 och uråldrig. Det gör dock ingenting, för hon är som ett gott vin som bara blir bättre med åren :)

Imorgon åker jag till mormor och ska fira lite kvalitetsjul. Därefter bär det vidare till farmor och sedan är jag tillbaka i Luleå på annandagen, då det inte går en enda buss ifrån Morjärv på juldagen! hej 2012 och u-lands-Sverige.

Dagens motto är:
Light is meant to illuminate and shed clarity upon the uncertainty and helplessness of being lost in the darkness. It's easier to smother a candle than a bonfire, so let your light shine bright.

xoxo
Maria

1 comment:

Anonymous said...

Naaww :)
Älskar dig oxå <3

Dåligt med busstrafiken!
Ses på annandagen istället då :)
puss