Pages

Saturday 22 December 2012

Världens undergång, hårklippning och granar

Godkväll,

Jag är just nu KOKANDE arg över vad jag läst om NRA (The National Rifle Association) och deras uttalande om skolskjutningen i Newtown. Deras uttalande handlade om att de vill placera beväpnade vakter i skolorna för att förhindra skolskjutningar i framtiden. Hur kan man ens se på det hela på det sättet? Det vore ju mycket klokare att istället gå till källan av det hela och få bort vapnen istället. Åtminstone vapen som man inte har någon som helst anledning att äga. Automatgevär och annat som används i KRIG. Sedan när behöver man dem i sitt hem?
Jag tycker det är så vidrigt hur man kan ha det tankesättet. "Våld löser våld", eller? Nej. Våld skapar våld och det har vi lärt oss genom tiderna. Det är ren övertygelse som får människor att tro att våld och vapen kommer lösa problemen. Jag fattar inte.

"The only way to stop a bad guy with a gun is a good guy with a gun." sade deras talesman. Sedan NÄR har ett till vapen löst några konflikter? Det finns redan studier som visar hur mycket större chans du har att bli skjuten om du själv är beväpnad, och då tror dem att världen ska bli en tryggare plats med MER vapen, mer metoder för att ha ihjäl folk?
 
Nog om detta, jag ska nu berätta om lite roligare saker som hänt idag!

Jag har varit på stan och umgåtts med Sofia! Det har varit jätteroligt. Jag har även klippt mig och har numer lugg! Känns jättebra faktiskt.





Imorgon kommer Anna hit och myser med mig, det ser jag fram emot! Nu är det dags att lugna ner sig och lyssna på lite Paramore.

xoxo
Maria




No comments: