Pages

Tuesday 11 August 2009

It's the air we raise our fist in.

God kväll,
Jag sitter här, ätandes min älskade sojamjölk med nötter och kanel samtidigt som jag lyssnar på Rise Against. Det tål att sägas en miljon gånger, men fy sjutton vilket bra band det är.

Allt från att de är till största del straight edge-veganer till deras provokativa usamotstånd och kloka texter gör den värda en lyssning. Att Tim McIlrath sedan har en helt underbar röst och att musiken är så catchy att det är svårt att stå still gör det hela bara bättre.
De är DESSUTOM ett av mina favoritband att se live. De har alltid en minnesvärd show med många tankfulla ord om hur vi lever här i världen eller relevanta saker som hänt. Senast som jag såg dem var under Bamboozle och då satte vi oss ner i moshpiten under den lugna låten "Hero of War" från nya skivan som speglar en soldats resa under kriget. Behöver jag säga att det var magiskt?

Nu spelar Rise Against på Way out West på torsdag, den enda dagen de inte släppt endagsbiljetter. Det SUGER eftersom jag vill se dem så så så mycket. De kommer tillbaka till Sverige 30 oktober under sin europaturne i år som tur är så förhoppningsvis kan jag catcha dem någonstans runt om i Europa under den.

Nu ska jag lyssnar på lite gammal Rise Against som är precis lika bra som det nya <3

LYSSNA PÅ RISE AGAINST!

No comments: