Pages

Saturday 29 August 2009

Venice Beach's boardwalk.

Okej, dag två:

WEDNESDAY 19TH OF AUGUST:
Vi vaknade vid sju på morgonen i det inte alltför trevliga "hostelet". Jag kommer inte ihåg vad det hette men det låg på Yale avenue åtminstone i höjd med Washington.
Vi packade ihop våra saker, försökte vårt bästa i att fixa i ordning oss på den rosa toaletten. Hannas adapter fungerade inte men vi lyckades rätt bra ändå utan elektriska produkter.

Under gårdagen åkte vi taxi mellan Venice Beach Cotel och detta hostel men vi bestämde oss för att gå denna morgon. Det var inte mer än en tjugo minuters väg räknade vi ut och det var ljust, så det kändes som en bra idé.

Väl framme på Venice Beach möttes vi av en molnig men helt underbar syn. Stranden och omgivningen var som att kliva in i en blandning av alla västkustfilmer du sett och GTA. I loved it!
Vi ordnade oss boende för natten på the Cotel som tur var och efterföljande natt på The Venice Beach Hostel. Vi bestämde oss för att åka en dag tidigare till San Diego också och bokade hotell och tåg dit. Det var nämligen en massa tjorv med att hyra bil så vi skippade det och förlitade oss på Amtrak surfliner istället, en tåglinje som stäcker sig utmed Cali's kust. Great!

Det var skönt att ha ordnat allting praktiskt klart så vi drog och chillade på stranden när det var gjort. Venice Beach är helt helt underbart. vi gick längs med boardwalken som var smockfull av små stånd, surfshops. skatare, folk som åkte longboard, tatueringsshoppar och konstnärer. Stranden var GIGANTISK och det gick inte att se slutet av den åt något håll.

Vi gick hela vägen till Santa Monica och som den nörd jag är så fick jag GTA och Bloodlineskänslor hela vägen ner i tårna! haha. På vägen mötte vi två pojkar, en veterinär från LA och en australiensisk strippa. Sebastian Eagle var australienaren som hade tagit sig till LA för att chilla i tre månader. Inte illa alls. Jag vill också!
Vi skrev lite vykort och åkte parisehjul med världens bästa utsikt när vi väl var framme på Santa Monicas pir.

När det började mörkna återvände vi längs med boardwalken till Venice och vårt hostel. Vi frågade receptionen efter någonstans det var gott att äta och blev tipsade om ett sushiställe längs med Venice Boulevard, so we were off! Det gick rätt snabbt att gå dit och stället hette Naked Sushi, tog lite väl dyra priser men var jättegott. Vi gick tillbaka till hostelet efter det och spanade omkring efter gangsters på vägen. Jag ville se Danny från American History X men icket... Ingen Danny...

Vi var trötta as fuck och gjorde en ganska tidig kväll (typ tolv?) efter lite nördande framför endollarsdatorerna.

Venice Beach är UNDERBART. Jag vill åka tillbaka dit, chilla och lära mig surfa ordentligt. Jag vill bli så bra att jag kan ta min longboard och ÅKA ner till stranden med min surfbräda under armen. Who's with me?

Day two, finished.

No comments: