Pages

Saturday 7 March 2009

Don'tletanyonescareyou.

God afton.

Jag sitter nu på liljeholmen och inväntar kvällen, folk och vin. Det ska bli så himla himla skoj!
Idag har jag inte behövt jobba utan jag och Linda har istället sprungit omkring på stan en sväng. Det har varit jättetrevligt men jag har insett hur svårt det måste var att vara vegan for real, liksom inte ens tolera minsta lilla mjölk.
"Vad har ni som är vegetariskt?"
"Ja jo.. fetaost eller mozarella?"
"Alltså.. vegetariskt, ingenting med djurursprung, vegan liksom"
"Aha.. nä tyvärr. En sallad?"
Min plan att bli vegan går segt. Men men, det är princip så jag lever med undantag vissa gånger. Tanterna på jobbet förstår inte riktigt hur det går ihop när deras egna diet består av isterband och två baconförpackningar för 30 på coop nära Minneberg.

Nåväl nu ska jag göra mig lite snygg.
Ciao.

No comments: