Pages

Thursday 23 June 2011

The Divine, världens bästa pojkar.

Så!

Nu ska jag ta och berätta om min helg, eller i alla fall delar av den. Söndag! Den dag då jag var och såg The Divine i Santa Clara med Jason och Rachel.
The Divine är Shane och Jason (de kreativa mastermind'sen) och Mike + Sean som är deras liveband. De är alla jättetrevliga Los Angeles-bor som jag har haft kontakt med sedan 2009. De är på turne just nu med Mickey Avalon (som jag aldrig hade hört talas om) i California och kom till Santa Clara i Söndags!

Jag hade bestämt att se dem för längesedan när turnén blev officiell, och hade frågat min vän Jason om han ville följa med. Jason från The Divine sade på morgonen att han hade fixat gästlista åt mig, så billigt blev det för oss också! <3 Så tacksamt med min studentbudget. Anyway, Vi åkte till Santa Clara vid 5.30 och var där typ 6-ish. Vi väntade litegranna där innan Jason, Shane, Mike, Sean och Stav (Stav fixar deras merch på denna ture) dök upp. Jag blev jätteglad att se dem och vi kramades och pratade. Dock skulle Shane och Jason fota med en snubbe som heter Justin Bettman så de åkte snart iväg. Jag och Jason hängde med Stav, Mike och Sean tills de var tillbaka. Jag tog lite bilder och vi pratade om allt mellan himmel och jord.

När Shane och Jason kom tillbaka gav jag dem alla den Marabou-choklad som jag hade tagit med åt dem. De blev alla glada och sedan tog jag några fler bilder innan jag Rachel och Jason gick in. Jag önskade pojkarna lycka till också!

Venuet var ganska nice. Det är en nattklubb med så de hade full bar, vilket var nice. Jag drack en öl och väntade igenom förbanden tillsammans med Jason och Rachel. The Divine spelade som.. andra eller tredje akt och de var asbra som vanligt. Det var nästan ingen där at that point men jag hade kul och dansade! De spelade fem låtar varav tre nya! De har släppt en EP och i augusti ska de släppa ett helt albuum, YEY!
Efter deras spelning så grattade jag dem och köpte också en t-shirt som är jättefin. Ska visa bilder sedan. Den är vit med mintgrön text som säger "Divine til' I die".
Pojkarna var hur trevliga som helst och så glada och uppskattande att jag var där och det kändes nästan som jag känt dem hur länge som helst! Jag har inte haft möjlighet att hänga och lära känna dem så mycket som jag gjorde under kvällen, och det var skoj! Shane drog med mig bort till baren och köpte oss drinkar med drinkbiljetterna som de hade fått. Därifrån hängde vi med resten av folket och såg Mickey Avalon. Jag vet inte riktigt om jag var så imponerad, haha, men det var skoj!
Jag pratade mycket med Stav också om mina framtidsplaner och att jag gärna vill jobba i musikbranschen men att det är så svårt att kommain i det hela. Han sade att om jag kommer tillbaka till California så får jag hjälpa deras band Like Giants. Snällt ;)

Det var sorgligt at säga hej då efter showen. Det är så himla länge tills jag får träffa dem igen :( Shane sade att han skulle till Sverige ASAP och tyckte jag skulle komma tillbaka snart igen. Förhoppningsvis har jag sparat ihop pengar till att hälsa på i vår, men vi får se.

Här kan ni lyssna på The Divine's musik.
<3

Jag lägger upp bilder i nästa inlägg!

No comments: