Pages

Wednesday 8 June 2011

The Pacific

Ikväll har jag tittat klart på serien "The Pacific" som handlar om Marine corps-soldater som slogs mot Japan på öar i stilla havet efter Pearl Harbour tills dess att Japan kapitulerade.
Det är en JÄTTEBRA serie, så jag rekommenderar den varmt. Det är samma producenter som har producerat Band of Brothers (en serie om fallskärmshoppare under andra världskriget), Tom Hanks och Steven Speilberg.
Serien handlar inte bara om kriget heller utan mycket om marinernas liv före och efter. Den är verklighetsbaserad på berättelser från kriget och de tre huvudkaraktärerna är tagna från verkligheten.

Här är en trailer till serien:


Nu ska jag försöka hitta fler krigsfilmer/serier som jag inte har sett. Jag har fått tillbaka mitt intresse för denna genre
Har ni några förslag?

1 comment:

Skunk said...

Måste se! Har laddat hem Annapolis med :)