Pages

Saturday 11 June 2011

En fredagskväll hemma.

Klockan är snart 22:22, och då får man önska sig någonting. En undran är dock om man får önska sig någonting här fortfarande, då 12-timmarsklocka är populärt, vilket enbart skulle göra detta till 10:22pm. Jag ska gå efter den Svenska 24-timmarsklockan och önska hejvilt.

NU! Nu har jag önskat, så nu kan jag fortsätta skriva.

Idag tog jag sovmorgon. Jag hade först planerat att gå upp och vandra med Rose imorse, men 07:30 kändes inte lockande, så jag skippade det och sov till halv tio istället. Jag klev upp och lagomt till att jag ätit frukost kom Rose och berättade att jag inte missat något spännande på vandringen ändå, så det var ju bra!

Jag satte mig en stund vid datorn och skickade iväg San Francisco-guiden jag skrivit till Terese. Hon reser till USA imorgon och kommer hit! Vi ska ses på tisdag och jag längtar. Det ska bli himla roligt då vi inte sett varandra på ett år. Jag har lite planer för vad vi ska göra och lovar att ta mycket bilder!
Efter min datortid som blev längre än planerat gick jag ut i solen en sväng och läste musikteori och lyssnade på Harry Potter. Jag har kommit tio kapitel in på sjätte boken och börjar redan få separationsångest då det snart kommer vara slut. Jag ltyckades bränna mig på armen med, och har en jätteroligt bränna eftersom jag täckte mina tatueringar. Det är som jag haft en trekvartströja just ovanför armbågen! Otroligt sexigt.

Egentligen skulle jag åkt till San Francisco ikväll och gå ut med Ian, men jag kände verkligen inte för det. Jag har varit borta två helger i rad nu och vill bara vara hemma. Jag ska bort imorgon till Mikael som har fest, så idag försökte jag bara få undan plugg. Jag har sett "The Red Violin" till min musikklass och den var inte alls bra. Nu ska jag analysera Mulholland Drive och krigsscener från Black Hawk Down och The Hurtlocker. Jag försöker få bort allt plugg så jag kan spendera nästa vecka med att måla, måla och hänga med folk.

Igår på yogan frågade Justin om jag ville följa till Napa nästa helg. Vi planerade ju det några helger sedan, men så sket det sig, så vi ska dit på lördag istället. Vi ska också hänga på onsdag och gå och vandra, men vi får se om jag hinner, har fått mycket att göra nu!

På torsdag spelar T. Mills i Oskland och jag försöker få Ian att gå med mig. Annars är det vårdans på Foothill som vi ska gå på. Jag undrar om det är som i filmerna?
Fredag spelar The Divine i Sacramento. Jag vill hemskt gärna gå men har ingen aning om hur jag ska ta mig dit... jag kanske fåt skippa det och istället gå och se dem på söndag i Santa Clara, men jag vill se dem båda dagarna! kommer ju inte kunna träffa dem på huuuur länge som helst sedan.

Vad mer? hm..
Jag känner att sommaren kryper närmare. Snart åker jag hem med blandade känslor då jag verkligen älskar San Francisco och Kalifornien. Jag kommer inte sakna USA i allmänhet, allt är så himla... besvärligt! Men många saker och människor kommer jag att sakna. Hm.

Nåväl, nu ska jag fortsätta mitt analyserande och försöka att bota min målabstinens med en kopp te.

ps. Kommentera litegranna! Det vore jätteroligt.

2 comments:

Malin said...

Men ofta alla kommer och turnerar nu :(

Anonymous said...

skrivit klart filmgrejerna? annars har jag gjort en filmanalys på black hawk down för länge sen. puss/ elin