Pages

Tuesday 7 June 2011

Sagan om DISNEYLAND!

Äntligen! Nu ska ni få höra om min helg på Disneyland! Jag ska ladda upp bilderna så fort som jag har redigerat dem.

Vi åkte till Disneyland mitt på dagen på onsdagen. Eller Well, till L.A. Clay körde och vi åkte 101 ner längs med kusten. Den vägen är jättemycket finare än att åka femman! Dock tog det också typ.. sju eller åtta timmar så vi var inte framme i Anaheim där Disneyland ligger förrän typ elva på kvällen.
Vår första natt var på HIlton hotel just vid Disneyland. Rummet var fint och det kändes jättelyxigt att inte bo på ett vandrarhem, haha! Jag var trött och ville inte vara uppe alltför sent eftersom jag ville vara pigg inför Disneyland, men Clayton och Monty ville festa. Jag fick köpa hutlösa mängder alkohol till dem och de festade väl till fyra kanske. Jag vaknade hela tiden av att de väsnades och sedan så lämnade Clayton på tv:n när han däckade så jag fick kliva upp och slå av den. Annoying!
Jag vaknade vid åtta på torsdagen, trött som fan men pepp på Disneyland. Vi kom oss iväg vid tio kanske och checkade ut för vi skulle checka in på disneylandshotellet Grand California senare under dagen.

Disneyland är jättestort och helt awesome! Jag var alldeles strirrig hela torsdagen för att se allting. Vi åkte typ allt mellan himmel och jord efter att vi ätit frukost i downtown Disney. Den första attraktionen vi åkte, Indiana Jones, gick sönder mitt i, lol, så vi fick gå ut. Det var ganska lol. Sen åkte vi massvis mer, Min favorit var Pirates of The Caribbean.
På kvällen ville jag lägga mig i tid igen eftersom att jag skulle tatuera mig på fredagen, men så klart så skulle Clayton och Monty festa igen efter att vi varit och sett X-manfilmen, så jag somnade väl kanske vid... 3-4 på morgonen. btw, Monty blev så HIMLA full och däckade i biosalongen. Han är som en fjortonårng!

På fredagen klev jag upp vid 07:15 för att jag skulle åka iväg med en buss just efter åtta. Vi hade beställt frukost till rummet som var jättegod, så jag åt den innan jag vinglade mig iväg, hur trött som helst, för att hitta bussen. Det var tur att jag hade tagit extra tid till et för det var svårt att hitta rätt busshållplats.
Till slut satt jag dock på den 2,5hrs långa bussresan med nr 480 som åkte genom typ HELA LOS ANGELES! Jag hoppade av downtown och köpte en Chipotle-burrito innan jag åkte vidare mot North Hollywood och Unbreakable. Det var enkelt att ta sig dit. Jag tog bara tunnelbanans röda linje upp till Universal City och gick därifrån. Lätt som en plätt!
Hela den dagen spenderade jag med Mark, James och Pe-we. Jim (Han som har en svensk flickvän) var också där och trevlig som alltid. Tatuerandes gick bra trots att det tog en himla tid. Det gjorde inte alls lika ont som ängeln gjorde trots att det var en större yta och allt. Dock touchade Mark upp det blåa i blommorna på ängeln och det gjorde fruktansvärt ont då min ängel inte läkt ännu. Jag dog lite, men han var snabb.

Clayton och gänget kom och hämtade mig efteråt (Var väl klar vid 10-11 på kvällen) och då åkte vi genom Hollywood och Sunset tillbaka till DIsneyland. Jag fick vara en guide och berätta hur Clayton skulle köra och peka ut saker. Det är ganska skrattretande att de varit i Los Angeles så många gånger enbart för Disneyland och inte ens sett mer av staden. Varför inte ta vara på det när de ändå kör igenom stan liksom?
Åh, btw, på vägen till Unbreakable såg jag affischer för Tim Burton-utställingen som finns på LACMA, men vi hade inte tid att åka och se den :( Det hade jag verkligen velat göra!

Lördagen spenderade jag och Jason själva på Disneyland, eftersom Clayton hade blivit matförgiftad eller magsjuk och Monty höll honom sällskap. Det var ganska skönt att det bara blev jag och Jason för vi hann göra allt jag inte hunnit göra innan. VI pratade mycket också och han berättade om hans mor och hennes olycka för lite mer än ett år sedan då hon och hennes pojkvän omkom. Så himla hemskt att han var den som var tvungen att ta beslutet om att dra ut sladdarna..
Vi tittade på Aladdin the musical med, och det är den roligaste musikalen jag någonsin sett!
När vi kom hem på kvällen ville Clayton åka hem eftersom han mådde så dåligt, så vi packade bilen och körde hemåt. Jag var så trött att jag bara satt och lyssnade på Harry Potter varvat med att jag försökte sova. Det gick väl sådär.

Vi var hemma typ... 11 på morgonen kanske. Jason körde hem mig och jag var trött men gjorde ingenting särskilt resten av dagen, vilket var skönt! Jag missade Game of Thrones för att jag var så trött.

Så! där har ni det.
Idag har jag inte gjort något mer spännande än varit i skolan, målat och inhandlat färgpapper och annat skoj. Nu ska jag se mer av serien "The Pacific" som jag hittat och tycker är jättebra. Den handlar om de amerikanske soldaterna i stilla havet under andra världskriget. Det är Spielberg och Tom Hanks som ligger bakom den, precis som Band of Brothers, och de är väldigt lika men om olika delar av kriget! Väldigt rekommenderad.

No comments: