Pages

Sunday 5 June 2011

Miss i kommunikationen

ÅH, vad jobbigt.

Idag när jag kom hem från Disneyland (som jag ska berätta senare om) så hittade jag ett brev adresserat till mig på köksbänken. Det var från mamma men i kuvertet fanns det ett brev från Nyköping angående Musik och Eventarrangörsutbildningen som jag sökt.
De goda nyheterna är att jag är vidare i gallringen, men de dåliga nyheterna är att jag är kallad på intervju IDAG, Söndag 5 juni. När jag läste det frös hela jag till is, fuuuuck!
Jag ringde mor och frågade varför hon inte berättat om brevet tidigare, och då sade hon även att de hade ringt henne i torsdags eller fredags från utbildningen och undrat om jag skulle dyka upp. Mor hade då svarat "Det kan hända att hon dyker upp, man vet aldrig med Maria." GREAT. Det får mig ju att låta jätteansvarsfull.... Dessutom hade hon inte ens hört av sig till mig om att de hade ringt?! BWAH! Anyway...

Enligt brevet skulle jag ha svarat på inbjudan senast 31 maj, men inte hade jag fått brevet då! Satan i gatan! Efter att jag bråkat på mor ett tag och gråtit förtvivlat har jag nu tagit tag i livet och mailat dem om missförståndet. Jag ska även ringa dem på tisdag morgon och se om det går att ordna sig. Jag vill VERKLIGEN gå denna utbildning, dock inte förrän om ett år. Jag hoppas verkligen att denna miss inte kommer att förstöra för mina chanser då.

ÅÅÅÅH frustration över att vara isolerad på andra sidan jorden.
Usch.

Nu ska jag ta och försöka komma ikapp med allt som jag missat under helgen. Skrivet ett blogginlägg senare med lite bilder från DISNEYLAND i helgen. Bilder på min sleeve kommer också!

No comments: