Pages

Wednesday 29 June 2011

Pride-festival, filmer och sushi.

Min helg har varit jättebra. Jag åkte in till San Francisco på lördagen och gjorde pizza med Ian. Vi tittade på en film som heter Idiocracy om hur dumma människor sakta men säkert tar över världen. Väldigt intressant och rolig! Pizzan var jättegod också.

På söndagen klev vi upp tidigt och gick till Market Street där Pride-festivalen var i full gång. Det var en parad genom Market Street bort till the Civic Center där festivalområdet är. Där finns det dansgolv, scener, matförsäljning, marknadsstånd och en hel rad andra saker. Det var jättehäftigt och säkerligen uppemot en miljon människor som drev omkring i solskenet. Jag är en sådan fag-hag så jag var i PARADISET! Jag och Ian mötte upp med hans vän Austin och hans pojkvän Ross också.
Senare när det blev sent och vi var rostade i solen gick vi hem och åt sushi och tittade på This is England och Kick-Ass. En mycket bra kväll! Vi tittade på några stand upp komiker också, varav en vad en snubbe som tydligen hade dött av en överdos av heroin, men han var inte så rolig.
Igår gick jag en sväng till Market Street för att köpa lite presenter. Jag var hemma igen på eftermiddagen och har bara tagit det lugnt sedan dess.

Vad som dock varit så sjukt irriterande är att jag glömde min mobilladdare hos Ian, så jag är utan mobil. Detta är trist för jag försker att träffa alla som jag känner och det är svårt utan en mobil... hoppas att vi ses snart så jag kan få tillbaka den. Jag har dessutom min kamera glömd hos Mikael, och måste få tillbaka den. Jag har svårt att veta när de är hemma bara utan en mobil. haha..

Anyway, nu ska jag fortsätta min dokumentär. När jag fått batteri i telefonen igen ska jag ta och överföra bilderna från pride-festivalen!

puss

No comments: