Pages

Sunday 31 July 2011

En vecka av terapi.

Jag har varit uppe i norr denna veckan, hos min mormor i Morjärv och farmor i Nyborg, just utanför Kalix. Där finns det inte lyxvaror så som internet så det har inte blivit några uppdateringar. Jag tänkte att det kunde vara på tiden nu istället!

Jag åkte till mormor på måndag med bussen (Efter att jag missat en buss då jag tittat fel på klockan!) Vi pratat, åt grönsakspizza mormor gjort och jag läste mycket i min bok "The China Study" Jag tycker alla borde läsa den. Den är så himla intressant och handlar om hur kost påverkar vår hälsa och de kroniska sjukdomar vi i det västerländska samhället får dras med.
Hos mormor stannade jag till onsdagen då jag åkte till farmor en sväng. Jag fick skjuts av moster Lena från bussen ut till Nyborg då de dragit in alla lokalbussar förutom EN på torsdagar. Lite snålt!
Det var jätteroligt att träffa både mormor och farmor och vi hade många bra pratstunder. Jag visade dem båda bilder och videor från USA.

Jag kom hem igår och då undrade Hanna om jag ville följa med på fest på Hertsön. Mycket riktigt, dit for vi och hade en otroligt bra kväll. Det var en del ansikten jag kände igen och många nya! Det var också en drös med mygg så jag är uppäten! Har hittat 20+ nya myggbett på benen.
Jag fick låna en cykel av Nils, Hannas pojkvän och cyklade hem i natten efter tresnåret. De har dock byggt om så mycket att jag knappt hittade utan att behöva ta lite stigar off road!

Idag har jag inte gjort så mycket. Jag vaknade ganska sent och har återlämnat cykeln. Jag tittar lite på utbildningar inom Hälsopedagogik just nu, men det är som ett hav jag inte riktigt förstår mig på. Jag vill läsa något som är inriktat mycket på kost, men inte dietist. Nå väl.
Jag ska börja packa någon dag också till England. Det är svårt eftersom jag inte vet hur länge jag kommer stanna. Jag behöver verkligen ett jobb men vet inte vart jag ska börja, om jag ska jobba i England eller komma hem i oktober och försöka hitta någonting här? Jag funderar till och med på att säsongsjobba i Norge. Jag vet bara att jag behöver pengar..

1 comment:

Anna M said...

Kostvetare kanske? :)

Hoppas jobben trillar in snart, snyggve!

Puss