Pages

Saturday 23 July 2011

Tragedin i Norge.

Jag kan inte förstå det.
Jag kan inte förstå hur någon kan ta död på så många människor.
Jag kan inte förstå sådan ondska.

Vad händer med vår värld när människor kan bli så kalla och störda att de har ihjäl ungdomar. Har ihjäl folk som är oskyldiga. Människor med syskon, föräldrar, älskade vänner, pojkvänner flickvänner. Människor som går i skolan. Människor som tycker om att läsa, se på film och skratta. Ungdomar som inte ens varit kära. Ungdomar som inte fått en chans i livet att lära känna sig själva eller sin omgivning. Människor som kanske aldrig varit ute och rest, men planerat en resa i höst. Planer som bara går i spillor. Detta är människor precis som du, precis som denna galna gärningsman.

Jag får gåshud av att bara tänka på det och mina ögon tåras.

Alla mina tankar går till familj, vänner och de drabbade. <3
Vi är med er Norge.

En blogg om helvetet på Utöya.

1 comment:

Emma said...

Mycket fint och sant skrivet Maria
<3