Pages

Monday 29 August 2011

Att alltid hamna på fel ställen.

Det finns någonting här i världen jag är hemskt bra på; hamna på dåliga ställen i nya städer. Det händer nästan alltid no matter vart jag än är! Idag fick jag det bekräftat åter igen.
Jag var i Dublin, traskade runt, tittade på slott och sånt. Sen när jag skulle hem så tyckte jag det var logiskt att följa tågspåren tills jag hittade en staiton! Detta är inet att rekommendera när man är i Dublin för går man för långt norrut så kommer man tyudligen till bad places. Jag som bara försökte hitta O' Connely station! Jag frågade till slut en kostymnisse som följde mig dit och uppmanade mig att inte gå själv där. Det var tydligen ett jättedåligt område där någon blivit skjuten 20 yards från där jag stått bara några veckor sedan. Hah. Varför händer alltid detta mig?
Jag kom dock hem in one piece! Ska göra om det imogon eller onsdag tänkte jag! :)

Nu är jag så himla trött att jag ska stupa i säng

No comments: