Pages

Monday 22 August 2011

Borttappade kameror och BBQ.

Idag har jag lärt mig att laga grön och röd curry av Toy, Charlies fru som är Thailändsk. Det var inte alls svårt och defintivt någonting jag kommer testa på här framöver! Vi lagade mat för sju fosterland imorse kändes det som och var inte klara innan lunch någongång.

Sedan så har vi varit och spelat golf, fast inte riktigt. Det kallas pitch and putt och är en blanding mellan att spela golf och minigolf. Jag var inte alls särskilt bra men kom fyra och inte sist, så jag är glad för det! Det var roligt och med lite träning så skulle det nog kunna bli ännu roligare. Jag har liksom aldrig riktigt förstått tjusningen med golf... men det kan vara hemskt competitive! I alla fall om man spelar med tre pojkar och två proffs...
Jag skjöt bort en av mina bollar i ett träd på sista hålet med. Det var rätt spännande!

Efter golfrundan så åkte vi till några av Charlie och Toys vänner som bor i närheten på BBQ. Det var mysigt och de hade VÄRLDENS finaste hus. Ett sådant där arkitekthus med stora glasfönster, trägolv och hela köret som gör att man får lite gåshud bara för att det är så fint. Maten var god också och till den drack jag svensk cider! win. Lekte med kidsen med tills jag var alldeles svettig. Jag är så out of shape, haha.

Vi såg X-factor igår med som började. De är nya domare för i år och de är riktigt roliga. Det var tvåpersoner som stod ut av de som audhttp://www.blogger.com/img/blank.gifitionade, och det var dessa:
http://www.youtube.com/watch?v=tVQzZwOZjSQ
Frankie Cocozza som har sju tjejers namn tatuerat på sin rumpa. ooooch...
http://www.youtube.com/watch?v=f4EE4bIFixQ
Janet Devlin, en tjej från Northen Ireland som har en helt amazing röst

Min kamera är försvunnen, upptäckte jag tidigare idag. Jag måste försöka hitta den imorgon och hoppas verkligen verkligen att den inte är borta för det skulle göra mig så himla ledsen. Jag älskar min kaamera... vad ska jag ta mig till utan den?!

No comments: