Pages

Monday 23 May 2011

Borta för länge.

Har jag varit borta för länge från Sverige, när meritvärdena på Studera.nu får mig att höja på ögonbrynen. Nog vet jag att det har varit förändringar, men jag förstår dem inte (och orkar inte heller läsa igenom frågor och svar)
Jag har sökt två utbildningar genom Studera.nu; Music and Event Managment och Grafisk Formgivning och Webbdesign. För den första utbildningen är mitt meritvärde 20,16, och för den andra 21,16. Varför är det skillnad?!
Logiskt i mitt huvud kan jag klura ut att det är för att jag säkerligen tagit mer kurser inom grafisk design, och att det ger mig mer i meritvärde?

Allt detta får mig att inse att jag kanske borde komma närmare Sverige igen. Jag saknar den fria utbildningen och tunnelbanan i Stockholm. Jag saknar jordgubbar på sommaren och att dricka vin i en park. Dock deppar jag inte och längtar hem, jag njuter jättemycket av min tid här, men jag ser fram emot att komma hem :)

No comments: