Pages

Tuesday 17 May 2011

Pianospelande och fotoperationer.

Soundtrack til detta inlägg: Moonlight Sonata av Beethoven.

Igår var jag hos Mikael och co för att titta på Game of Thrones (klicka för trailer), en av HBO's nya serier som är baserad på en bokserie. Den är HUR BRA SOM HELST och jag rekommenderar er alla att se den. Eftersom jag missat två avsnitt såg vi avsnitt 3,4 och 5 igår. Det slutade väldigt spännande och jag längtar tills söndag då nästa avsnitt sänds!

Idag har inte varit särskilt händelserik. Jag var lat imorse och tog bussen till skolan istället för att cykla, lärde mig allt om Beethovens femte symfoni och de sonator han skrivt, samt blev påhoppad på campus av miljoner människor som påminde mig om att rösta i skolvalet. JA, jag ska, chilla!

När jag kom hem spelade jag piano ett tag. Jag har blivit rätt bra på skalorna nu med båda händerna samtidigt och kom också ihåg hur man spelar AFI's Silver and Cold. Kändes bra. Jag ska lägga upp en liten video med dåligt ljud så får ni se!
Jag lyssnade också klart på Harry Potter och De vises sten och har börjat på Hemligheternas Kammare. Känns som jag är 12 igen.
Mor ringde mig också och sade att hon hade ett trasigt ledband i foten och ska opereras imorgon. Jag hoppas att det kommer gå bra och att det läker snabbt utan att hon behöver ha alltför ont. Det känns ganska jobbigt att vara så långt ifrån henne nu när hon kommer behöva hjälp. Lilla mamma <3

På onsdag ska jag och Ian ha en filmdag, så nu behöver jag tips på bra film?!

No comments: