Pages

Saturday 7 May 2011

Stängselhoppande och CASH ONLY!

Jag är tillbaka från mina äventyr i San Francisco! Just nu saknar jag Sverige och min familj, vänner och kära. Det är alltid lite jobbigt när jag blir själv så här och klockan tickar mot kväll. Då jag vet att hela Sverige sover och här sitter jag och så gärna bara vill höra någon jag älskars röst. Men jag biter ihop, sätter fingrarna till tangenterna och ska berätta om hur jag haft det.

Vi kom hem efter yogan (som var jätterolig! Vi fick stå på händer och göra en massa backbends. Jag var med Justin, Peter och Linda när vi gjorde handstående och det kändes bättre än någon gång tidigare). Jag bytte om och packade ihop det sista innan jag hoppade på ett tåg just innan nio. Jag var framme i San Francisco rätt sent, typ tjugo över tio, och Ian mötte mig på stationen.

Vi gick hem till honom och han frågade om jag ville gå ut, för Austin (Ian's bästa vän, supergay och nog den smartaste människa jag mött!) hade tydligen en massa på gång (cinco de mayoooo) men vi kom fram till att vi hellre stannade hemma. Så han visade mig hans dubstep, spelmusk och remixer som han gjort, och det var riktigt bra!
Jag var rätt hungrig så Ian gjorde mig en grilled cheese sandwich som var jättegod. Sen kom hans roomate hem och vi pratade en del med henne och drack lite whiskey och cola.

Därefter gick vi upp på taket av hans hus och det var mysigt. Det var himla varmt igår så vi satt där uppe ett bra tag och bara pratade. Ian var jättehöjdrädd märkte jag med, och det var sött! Han bara “neeej men sitt inte så nära kanteeen...” typ hela tiden. När vi kom ner igen funderade vi på se film, men bestämde oss för att sova för att vi ändå skulle upp rätt tidigt, så vi gick och lade oss. Ian har en ny säng och den var jääättteeecomfy!

På morgonen gjorde han pannkakor åt mig till frukost, med jordgubbar och allt! Det var så SÖTT! Han är så snäll. Efter att han duschat lite snabbt så åkte vi till Daly City med Bart (San Francisco's tunnelbana). Så OTROLIGT omodern! Det kändes som JÄTTEGAMMAL Stockholmstunnelbana ungefär.

Väl framme fick vi gå 1,9 miles på ena håller för att komma till häststället, gick fel, fick gå över motorvägen, klättra över stängsel för att SLUTLIGEN komma dit. Vad tror du händer då? Jo... det är “cash only”. FML. Såklart hade de ingen atm heller, och att gå tillbaka skulle ta forever.
Besvikna tog vi oss tillbaka över stängslet, motorvägen, buskarna och bostadsområdet för att äta lunch på Chipotle (jag åt nästan en hel burrito själv!) och bege oss tillbaka in till stan. Vi ska göra ett nytt försök nästa vecka någon gång! Hästarna var jättesöta åtminstone, så det verkar ju lovande.

Vi gick förbi Ians lägenhet innan han följde mig till tåget. Jag svängde förbi Safeway på vägen hem, köpte bananer och honung och un har jag just gjort mig en kopp te. Ska försöka läsa klart lite filmkapitel så jag inte kommer efter. Det är så mycket. Tror de verkligen man ska komma ihåg allt?!

Jag funderar på att ta ledigt från läsandet ikväll och istället börja göra upp en plan över sommaren. Det låter himla mycket mer spännande, tycker ni inte?

Over and out

No comments: