Pages

Thursday 26 May 2011

Memorial weekend.

God kväll!

Idag har jag varit i skolan, trots att jag inte alls hade någon lust att gå när jag vaknade då klockan ringde. Min lektion var kortvarig eftersom min lärare skulle uppträda direkt efter så vi slutade en timme tidigare. Eftersom jag planerat att gå på konserten som lärarena höll i så satte jag mig i cafeterian och drack en kaffe miocha och åt blåbärsmuffins (ni som sett bilden vet att det även var en snubbe som spelade piano medan jag åt! LYX)

Jag mötte upp med Mikael efter mitt fika, han hade haft pianolektion och fått A på sin uppgift, duktigt! Vi gick tillsammans till The Smitwick Theatre där konserten hölls.
Första framträdandet var en lärare som spelade ett stycke av Bach, eller egentligen tre korta stycken. Därefter var det ett par som spelade och sjöng en av ariorna till Don Giovanni, Mozarts opera. Sen kom min lärare Paul Davis som spelade det tredje momentet ur Beethovens Sonata nr 31. Han är så OTROLIGT duktig! Han spelade helt från minnet utan notpapper eller någonting. Här är låten han spelade:


Det var rätt många andra nummer efter honom med. Jag fick bland annat ett ansikte till Ed Goldfarb, music business-läraren jag hade förra quartern. Han spelade två stycken på piano (med notpapprena på sin Ipad, så hi tech)

Jag åkte hem efter detta och har pluggat hela dagen. Planen var att ha picknick med Ian om det var fint väder men det regnade fram tills eftermiddagen så istället läste jag filmkunkap om att klippa film. Mycket intressant! Jag ska även analysera ljudet i "Låt den rätte komma in" som min lärare är störtförälskad i. Roligt att stora delar av den är inspelad i Luleå!

Imorgon kanske Ian kommer hit om vädret är bättre och då ska vi ha picknick på riktigt! Jag vet ännu inte vad för picknickmat jag ska göra, men vi får se!
På fredag hämtar Mikael upp mig 8:30am för att åka till LOS ANGELES! Jag ska ju tatuera mig på lördag klockan ett, så vi åker dit redan på fredag och ska hänga där i helgen. Tydligen ska Tim Burton signera böcker på lördag... mellan 12-2. Attans! Men vi hittar nog på någonting annat roligt att göra.

Puss på er <3
ps. kommentarer gör att jag kommer posta extra roliga inlägg och massvis med bilder, lovar!

No comments: