Pages

Monday 23 May 2011

En spontan helg.

Jag hade planerat att åka till Napa med Justin, en vän till mig från min Yogaklass, men den planen gick i stöpet. Han hade tagit mitt nummer på vår Yogalektion i torsdags och skulle ringa mig på lördag innan vi skulle bege oss vid ett.
På lördagen klev jag upp tidigt, gjorde mig iordning och packade allt jag skulle behöva. Sen väntade jag.. Och väntade. Jag såg klockan ticka iväg och klockan blev ett, två... tre. Hade jag skrivit ner mitt nummer fel? Hade någonting hänt?
På ett vis funderar jag på om jag skrivit fel, för Justin verkar verkligen inte som typen att inte höra av sig, men jag kan inte veta säkert så klart. Jag hoppas bara ingenting hänt.

Anyway,
När klockan blev fem så bestämde jag mig för att skita i Napa-planen och istället se om någon annan var på att göra någonting. Jag smsade Jason och fick veta att det var planerad fest hos Monty, så det hängde jag på!
Jason, Clayton, Monty och Dev kom och hämtade mig på vägen hem från San Francisco. Vi åkte hem till Monty med så mycket alkohol att jag trodde vi skulle fira en hel skolklass. Men nej, det var bara amerikanskt, som alltid! Vi hade bland annat 1,75 GALLONS av Jägermeister! Herrejestanes. Det finns sådana sjuka storlekar på flaskorna här.
Festen startades med min första Jäger-bomb, och det var helt ok! men jag höll mig till Jack sedan. Vi hade jätteroligt, dansade, pratade och lyssnade på musik. Jag tycker hemskt mycket om dessa människor!
Hela kvällen blev döpt till "End of the world"-party och det hade vi ganska roligt åt. Tydligen har snubben som kalkylerade ut detta datum ändrat datum igen, big surprise-
Montys bror och hans vänner joinade oss senare och de var hur trevliga som helst. Riktigt mogna och vettiga pojkar!

Imorse vaknade jag upp i världens skönaste säng hemma hos Monty. Efter att jag och Dev väckt upp alla andra i huset så åkte vi iväg och åt brunch i Los Gatos. Jag åt en jättegod veggie-scramble med en english muffin och färsk frukt.

Nu sedan jag kommit hem har jag duschat och ätit litegranna. Nu ska jag ta mig an all film jag måste läsa... men först ska jag koka te!

ps. Jag har lite bilder från igår jag ska lägga upp så snart jag hinner

No comments: