Pages

Monday 9 May 2011

Grillade mackor i Berkeley.

Jag har haft en jättemysig dag idag, mycket bättre än igår.

Igårkväll stannade jag uppe sent och tittade på Spider-Man, och kom inte i säng förrän typ halv ett. Det är kanske inte jättefarligt men skulle upp tidigt för att för att följa med Rose till hennes familj idag för mors dag.

Jag klev upp typ tjugo över åtta, astrött, och läste ett mail jag fått av Emma Brown (mamman i familjen jag var au pair i förra året i England!) där hon skrev om sommarplanerna och när jag kunde komma dit. Hon frågade också hur länge jag ville stanna, om jag ville använda scootern (skulle kosta 100 pund att ta något driving test, men det kan jag nog punga ut med) och lite sånt! Så det känns bra. Jag har velat hälsa på dem så snart som jag lämnade dem, då jag saknar den asmycket!
Jag åker nog dit den 11 augusti. Kommer vara på Irland mellan 20 augusti - 3 september då Charlie, fadern, bor där och skulle behöva lite hjälp. Han betalar flyg och allt! Kommer bli så himla roligt! Jag lovar att dricka mycket Guiness och bara bära grönt.

Anyway, efter att jag ätit frukost så åkte jag och Rose iväg till Alicia och Doug's hus (Alicia är Rose dotter, Doug hennes man), hälsade på Alex (katten) och tog med oss dem vidare mot Berkley där Danny och Jenny bor (Danny är Rose's son, Jenny hans fru). Vi stannade på vägen i en möbelaffär och tittade på en matta A och D funderat på att köpa, men den var tydligen inte bra.

Vi fortsatte till Berkley efter det och tog en liten sightseeing tour till ett hus som ser ut som en fisk! Det är en arkitekturelev som designat det, och det var ascoolt (värt att googla). Berkeley överlag är jättefint och mysigt. Hade verkligen kunnat tänka mig att bo där. I Berkeley är alla tydligen liberala som fan också. Och om man vill bli av med något ställer man bara ut det på gatan tar någon det :)
Sen åkte vi till någonting som heter the Berkeley Bowl, en omgjord bowlinghall som blivit en mataffär som är lite som en farmer's market. Där hade de typ allt, färskt och fräscht.

Till slut åkte vi hem till Danny och Jenny. De är HUR trevliga som helst! Jag träffade Gina och hennes snubbe Warren med också (Gina är Rose's dotter)! Och Owen, Danny och Jennys son! Vi hade trevligt, pratade, åt jättegoda paninis och firade alla mammor. Danny fyllde visst år med så han fick lite presenter trots att han har snopp.

Mätta och glada åkte vi sedan till en park, typ naturpark i närheten som hette någonting på T.. Tin.. Tinder? På vägen dit hade vi en helt magestätisk utsikt över San Francisco och Oakland. Det var alldeles klart också så man såg hela vägen till Golden Gate-bron.
Anyway, vi åkte till en del av denna park som hade ett ångtåg i miniatur man kunde få åka runt i skogen på! Asballt. Den ångade och tutade som ett riktigt tåg och det uppskattade vi alla trots att bara en person i gänget var under 8 år. Vi sade dock att det skulle vara en bra tvist på det hela om det serverades öl på tåget och att man fick stanna och ha picknick efter några varv!
När vi var klara där åkte vi vidare till en annan del av parken där det fanns en Merry-Go-Round. Dock ingen vanlig en utan den hade typ ALLA djur i hela världen som snurrade runt bland hästarna: En groda, ren, zebra, giraff, gris, tupp, you name it! Det var mysigt.

Till slut åkte vi tillbaka till Dannys, släppte av alla vi inte skulle ha med oss hem, sade hej då och begav oss hemåt. Vi tog en detour förbi Berkleleys campus som inte alls var så imponerande, men men.
Vägen tillbaka var jättefin den med då vi åkte över the Bay Bridge och såg hela San Francisco. Jag älskar verkligen denna stad! Den är så vacker!

När jag och Rose kom hem så lagade jag middag samtidigt som vi tittade på Barack Obama som var med på 60-minutes. Han berättade hela historian om Osama Bin Ladin och förberedelserna, besluten och framtiden. Så jävla intressant! Om du kan hitta det någonstans så titta på det! Obama är helt otrolig.

Nu har jag läst klart min musikteori, skummar lite filmläsning och funderar på att boka flyg till England. Jag försöker också att ladda ner Spider-Man 2 men det är galet segt.

No comments: