Pages

Thursday 12 May 2011

Födelsedagsfika och Beethoven.

Igår så åkte jag till Lotte, en holländsk tjej jag lärt känna här. Hon fyllde år och bjöd på middag! Jag fick skjuts av hennes släkting Petra i hennes gigantiska bil dit också. Det var ganska coolt! Kände mig väldigt amerikansk.

Lotte bjöd på pasta och en jättegod sås med aubergine, mozarella, basil, tomat och parmesanost. Det var huuur gott som helst. Tydligen var det ett recept av Jamie Oliver, så jag får ta och kolla upp det. Lovar att dela med mig om jag hittar det!
Till efterrätt så fick vi holländsk äppelpaj. Den påminde hemskt mycket om Svensk äppelpaj och var alltås jättegod.
Under middagen hamnade vi i en väldigt het diskussion om Amerikaner vs Europeér. Det var rätt roande för Alla som var där förutom en var Europeér. Vi var alltså:
Jag, Lotte + Judith + De hon bor hos = Holländare, Christine + Christina = Tyskar och så Jocelyn som är vietnamesisk. Det var bara Shane som Amerikan och han blev jättebeskyddande mot sitt land när vi sade någonting som var negativt om hur vi uppfattade amerikaner :') Han berättade också att i Nebraska (staten han är från) så kallar man de från Iowa för Idiots Out Walking Around. Lol. Berättade det för Rose idag(hon är från Iowa) och hon tyckte det var hilarious.

Igår kväll tänkte jag se Spider-Man 3 (såg klart 2:an under dagen) men var så himla trött att jag däckade istället. Hann börja redigera bilder från när vi var i Los Angeles med Hanna också, men kom inte så långt.

Idag har jag varit i skolan. Vi ägnade hela min musiklektion åt att prata om Beethoven, en mycket intressant man. Vi pratade om hur han har förändrat musiken och hur man ser på musiker. Vet ni att hans femte symfoni är det mest spelade musikstycket genom alla tider? Tyckte jag var ganska coolt.
Beethoven hade en "immortal Beloved" också, en kvinna han skrev love letters till, men ingen vet vem hon är. Man forskar än idag för att försöka lista ut vem det var han skrev till. Spännande!

Jag har just skypat med älskliogs-Malin som är sjuk. Önskar jag var där så jag kunde ta hand om henne! Istället ska jag ta och läsa lite film. Jag blev inbjuden att gå ut ikväll av Malena också, men jag känner inte riktig tför det, speciellt inte då Ian ska komma och hälsa på imorgon (och lära mig spela piano!) och jag ska ut på Fredag!

puss på er

No comments: