Pages

Wednesday 4 May 2011

Föreläsning och Mozart.

Hej!

Idag har jag varit i skolan mellan 10-12. Trots att jag medvetet lade mig i tid i går så kunde jag knappt släpa mig upp ur sängen i morse. Whats up with that?
PLUS att jag hittade ett jättekonstigt märke(blåmärke/whatever på mitt lår som är alldeles runt, då jag dividerar om jag kommer dö eller inte likväl.

Min lektion var intressant. Vi gick igenom slutet av den klassiska perioden och pratade om allt mellan Mozart och concertos. Vi fick lyssna på Mozart's symfoni nr 40 och även Haydn's symfoni nr 95. Jag föredrar Mozart, men det kan ha att göra med att vi fick lyssna på det första momentet av den och det andra av Haydn's.
Haydn's kunde jag inte hitta tyvärr. Men njut av Mozart!
För de nyfikna:
Mozart's symfoni nr 40, first movement


EFter det att jag kom hem och kylde ner mig med juice(det är JÄTTEVARMT idag) så har jag pluggat och gjort mitt filmquiz. Jag fick ALLA RÄTT, och det kändes awesome. Jag var tvungen att göra mitt worksheet i musiken också som jag glömt(skulle vart inne igår)

Nu ska jag skypa litegranna innan det är matdags och tid att åka iväg med Rose till Stanford University och lyssna på Abraham Verghese som ska vara med i en diskussion om hur man skriver en bok. Det blir nog interssant! Jag lovar att uppdatera er ikväll om hur det var.

Puss

No comments: